Trening uważności dla dzieci to zajęcia poznawczo-behawioralne mające na celu kształtowanie uważności dziecka na chwili obecnej, poprawiając tym samym koncentrację uwagi jak również uczące rozumienia własnych emocji i kierowania własnymi myślami. Wprowadzamy te zajęcia w codzienny plan dnia wraz z zajęciami porannej jogi dla dzieci. Kompetencje nabyte dzięki tym zajęciom pozwolą dzieciom w przyszłości skupiać się na chwili obecnej, na szukaniu rozwiązań w sytuacjach problemowych i lepszemu radzeniu sobie z trudnymi emocjami.
Zajęcia jogi połączone z praktyką uważności uczą dzieci świadomości swojego ciała, rozumienia płynących z nich sygnałów, jak również koncentracji na wykonywanej czynności. Wpływają również pozytywnie na fizyczną sferę rozwoju małego dziecka.
Zajęcia ceramiki rozwijają ekspresję twórczą dziecka, wyobraźnię przestrzenną oraz motorykę małą której rozwój w przyszłości będzie niezbędny do nauki pisania.
Niezwykle ważną kompetencją XXI wieku jest umiejętność komunikacji. Znajomość języka angielskiego pozwala wyjść poza jeden krąg kulturowy i swobodnie czuć się w każdym zakątku ziemi. Mamy nadzieję, że dzięki codziennej nauce tego języka, nasze dzieciaki będą swobodnie wymieniać myśli w coraz to mniejszym świecie.
Zajęcia te rozwijają umiejętność myślenia logicznego które w przyszłości wpłynie na umiejętności radzenia sobie z działaniami matematycznymi, pozwoli na logiczne budowanie związków przyczynowo -skutkowych. Pozwolą również rozwijać w przyszłości zainteresowanie umiejętnością programowania.
Dzięki docenieniu naszej pracy włożonej w rozwój dzieci, staliśmy się partnerem Klubu Aluron CMC Warta Zawiercie.
Wartości płynące z rozwoju fizycznego są dla nas równie ważne jak dla naszych sportowców. Co zaowocowało naszą współpracą.
Zajęcia stymulujące rozwój sensoryczny naszych podopiecznych, myślenie abstrakcyjne, pozwalające na ekspresję oraz przygotowujące do nauki pisania poprzez rozwój motoryki małej.
Dzięki wieloletniej pracy z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi ze spektrum autyzmu, mamy wykwalifikowaną kadrę terapeutyczną w zakresie terapii behawioralnej, będącej terapią pierwszego wyboru w pracy z osobami ze spektrum.
Poznawczo - behawioralny model pracy z całą grupą pozwala na ciągłe oddziaływania terapeutyczne wobec dzieci z ASD, jednocześnie nie wpływając na poczucie inności w stosunku do pozostałych dzieci.
Niestety w naszej placówce są tylko dwa miejsca dla dzieci wysoko funkcjonujących. Jest tak dlatego, aby w pełni wykorzystać proces integracji, ponieważ o integracji mówimy tylko wtedy gdy niewielka ilość dzieci o specjalnych potrzebach, uczestniczy w codziennym życiu przedszkola, z dziećmi rozwijającymi się w sposób właściwy.
Tak zaplanowany proces uczenia i terapii zapewnia pełne wsparcie i możliwość uczenia wszystkim naszym podopiecznym.
Zajęcia specjalistyczne dla dzieci z ASD obejmują:
- kształtowanie umiejętności samoobsługowych
- trening czystości
- TUS - Trening Umiejętności Społecznych
- rozwijanie rozumienia emocji
- uwrażliwianie i odwrażliwianie na bodźce zewnętrzne (hałas, zapach, dotyk, smak)
- terapia tików, fobii, lęków
- praca z zachowaniami trudnymi
- biofeedback
- logopedia